Así se ha llevado a cabo el día 3 de abril una sesión de sensibilización de madres y padres de la comunidad senegalesa de Terrassa, con la presencia...
Senexcel·lencia Xarxa dels Promotors Socieducatius
Segueix-nos a xarxes socials
El disseny del projecte es resultat de les concertacions en la comissió de vocalia del programa Senexecel·lencia, dels grups territorials, que han expressat a traves les avaluacions parcials de les activitats dutes en aquest any en el marc dels objectius del pla estratègica horitzó 2025, on els principals acords permeten a la CASC de ser conscient de la importància de l’educació dels fills i filles de famílies senegaleses en l’emancipació de la comunitat i la seva inclusió.
Objectiu General del projecte
La CASC pretén a traves d’aquest programa invertir en la formació i educació al fins d’arribar a un 50% dels alumnes puguin cursar estudis universitaris o d’ensenyament superior, com de trencar les possibilitats de creació de guetos de segona generació (fills i filles), que poden limitar la seva emancipació. Les accions del programa es centren en la millora de l’entorn educatiu de l’alumnat intervenint en les famílies, escoles, i municipis. El programa tindrà com eixos
principals:
principals:
1. Suport l’educació dels fills i les filles a través programes de reforç escolar, mentoratge – tutoratge i de millorar la relació pares alumnes escola “nëep ci Njang mi” reforç escolar. .
2. Millorar les relacions amb els serveis públics, implementar programes de promoció i de transmissió dels coneixements i valors culturals del país d’origen. “ Sàm aada ubbiku ci Xarnu Bi” (buscar no en mandinga o pulaar o altres).
3. Oferir formació en interculturalitat a profesionals dels centres educatius en els municipis amb una forte presència de persones d’origen cultural diversa.
4. A través d’eines d’emulació i de motivacions a través de premis i subvencions a les famílies i els alumnes. ( Premis Senexcel•lència, beques per a material, eines de treball)
El programa prevista es desenvolupa mitjançant les xarxes ja tradicionals de les associacions de la comunitat i amb el lideratge del equip de persones Promotores SocioEducatives, referents i delegades en les localitats.
- Les accions de suport i acompanyament dels fills i de les filles de les famílies senegambianes alumnes en les escoles catalanes en les categories obligatòries i post obligaries. Les accions d’acompanyament es traduiran per un seguiment setmanal durant tot l’any dels Grups d’alumnes organitzats per xarxes territorial i/o famílies, per ajudar les famílies a millorar els resultats escolars dels seus fills i filles; l’acció de la persona promotora serà fomentar el treball entre iguals, i orientar i acompanyar les persones alumnes que necessitaran reforç escolar mitjançant acadèmies o cursos particulars.
- Es procurant materials informàtics i connexió internet a les famílies que ho necessiten per permetre el seguiment de classes online de les escoles, com d’establir una relació de suports entre alumne, entre alumnes i persona Promotora SocioEducativa, com entre alumnes i persones mentores voluntàries.
- La xarxa de suport es dedicarà a la formació dels pares i mares de les famílies, com a totes les persones adultes que formant part de la Unitat familiar, en els aspectes del sistema educatiu català. També se’ls formaran en les eines de competències digitals, interculturals per facilitar la seva integració en els espais de participació de l’entorn educatiu del seu municipi al mateix temps que adquireixen autonomia i competències per poder acompanyar i comunicar sobre els continguts de l’ensenyament dels seus fils i filles. Les persones Promotores Socioeducatives s’encarregaran d’organitzar els tallers per pares i mares, com les formacions especifiques d’habilitats competencials per un bon seguiment escolar dels fills i filles, i de les habilitats interculturals.
- Les mateixes persones que exerceixen de Promotores Socioeducatives reben un suport tècnic i seguiment des de la coordinació del programa Senexcel.lència per que no els falten professionalitat en el desenvolupament de les seves missions.